Επιλεγμένες Ειδήσεις

Οι αλλαγές που προτείνει ο πρότυπος Κανονισμός Λειτουργιάς Δημοτικού Συμβουλίου





Με τον πρότυπο κανονισμό λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου που δεν είναι υποχρεωτικό αλλά ισχύει αν δεν ψηφιστεί άλλος, προτείνονται οι εξής αλλαγές



Άρθρο 2
Όργανα Διοίκησης του Δήμου

  1. Οι επιτροπές του Δημοτικού Συμβουλίου του άρθρου 70 του ν. 3852/2010, οι επιτροπές για θέματα αρμοδιοτήτων των καταργηθέντων Ν.Π.Δ.Δ. «Σχολικές Επιτροπές», καθώς και οι επιτροπές που μπορούν να συσταθούν για την εύρυθμη άσκηση των αρμοδιοτήτων των καταργηθέντων νομικών προσώπων καθώς και για την άσκηση των αρμοδιοτήτων των καταργηθέντων δημοτικών επιτροπών παιδείας, η Δημοτική Επιτροπή Ισότητας, το Συμβούλιο Μεταναστών και Προσφύγων. ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης λειτουργούν, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, ως συμβουλευτικά και διαμεσολαβητικά όργανα του Δήμου.

Άρθρο 3
Δημοτικό Συμβούλιο – Άσκηση Αρμοδιοτήτων

  1. Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι αρμόδιο να λάβει απόφαση για όλα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που περιλαμβάνονται στις προσκλήσεις της Δημοτικής Επιτροπής, μετά από δύο συνεχείς συνεδρίες η Δημοτική Επιτροπή δεν έχει απαρτία ή δεν συγκεντρώνει την πλειοψηφία για τη λήψη απόφασης.

Άρθρο 4
Τρόπος και τόπος συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου

  1. Το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί να συνεδριάζει:
    α) Διαζώσης στο κατάστημα της έδρας του Δήμου, ή
    β) με τηλεδιάσκεψη, με κάθε πρόσφορο μέσο ηλεκτρονικών επικοινωνιών, ή
    γ) με μικρό τρόπο, διά ζώσης και με τηλεδιάσκεψη.
    Μία (1) τουλάχιστον συνεδρίαση του Συμβουλίου του μήνα του Δημοτικού διεξάγεται υποχρεωτικά για τη ζωή στο κατάστημα της έδρας του Δήμου, με εξαίρεση τους νησιωτικούς και ορεινούς Δήμους.
  2. Στις ζωές ή μικρές συνεδριάσεις, το Συμβούλιο μπορεί να αποφασίσει, με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του, να συνεδριάζει μόνο ή κατά περίπτωση:
    α) Σε άλλο κατάλληλο οίκημα της έδρας, αν κρίνει ότι το δημοτικό κατάστημα είναι ακατάλληλο ή δεν επαρκεί. για τη συγκεκριμένη περίπτωση,
    β) με την ίδια αυξημένη πλειοψηφία το Συμβούλιο μπορεί να συνεδριάζει εκτός της έδρας του,
    γ) το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί να αποφασίσει, με τη συνήθη πλειοψηφία, τη διεξαγωγή της συνεδρίασης στην ιστορική έδρα του Δήμου.

Άρθρο 6
Δημοσιότητα των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου

  1. Ο δημόσιος χαρακτήρας της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου και η δυνατότητα πρόσβασης και παρουσίας των πολιτών και των φορέων της τοπικής κοινωνίας σε αυτή πρέπει να διασφαλίζεται τόσο στη ζωή όσο και στη συνεδρίαση με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, με την τήρηση της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας δεδομένων προσωπικό χαρακτήρα.
  2. Για την ευρεία ενημέρωση των δημοτών και φορέων της τοπικής κοινωνίας είναι δυνατή και η ταυτόχρονη μετάδοση της συνεδρίασης από την ιστοσελίδα του Δήμου, με ανάρτηση σχετικών συνδέσμων στην ιστοσελίδα του Δήμου ή σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης με ανάρτηση σχετικού συνδέσμου του Δήμου, εφόσον υπάρχουν.
  3. Στους δημοσιογράφους και γενικά σε όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, παρέχεται κάθε διευκόλυνση. Επιτρέπεται η ραδιοφωνική και τηλεοπτική κάλυψη των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

Άρθρο 7
Πρόσκληση για σύγκρουση του Δημοτικού Συμβουλίου σε τακτική ή κατεπείγουσα συνεδρίαση

  1. Η γραπτή πρόσκληση, η οποία εκδίδεται από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και φέρει αριθμό πρωτοκόλλου, χρονολογία, όνομα και υπογραφή του Προέδρου, αναρτάται αυθημερόν στην ιστοσελίδα του Δήμου και κοινοποιείται στους Συμβούλους, με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τρεις (3) τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν από την ημέρα που ορίζεται για τη συνεδρίαση, σε ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώνεται στη Γραμματεία του Δημοτικού Συμβουλίου. Όταν στα θέματα της ημερήσιας διάταξης περιλαμβάνονται αιτήσεις, αναφορές ή πολίτες, ενημερώνονται και οι ενδιαφερόμενοι πολίτες για τη συνεδρίαση.
  2. Εφόσον ανακύπτουν θέματα κατεπείγοντος χαρακτήρα, για τα οποία είναι αναγκαία η άμεση απόφαση και πιθανόν κίνδυνος εκ της αναβολής, είναι δυνατόν, ο Πρόεδρος να αποστείλει πρόσκληση στην οποία παρατίθεται ο λόγος για τον οποίο είναι απαραίτητη η άμεση λήψη. Στην πρόσκληση, αντί του τόπου, αναφέρεται ότι η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί για την περιφορά και προσδιορίζεται η διαδικασία διεξαγωγής της (με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή γραπτό μήνυμα κινητής τηλεφωνίας, τηλεφωνικώς, κ.λπ.), καθώς και το χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι σύμβουλοι μπορούν να αποστέλλουν τις απόψεις τους και την ψήφο τους επί της πρότασης που τίθεται σε ψηφοφορία. Για τη νομιμότητα της διαφοράς της διαδικασίας τρίτων η συμμετοχή τουλάχιστον των δύο μελών του Δημοτικού Συμβουλίου. Οι αποφάσεις που λαμβάνονται κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανακοινώνονται από το Πρόεδρο του Συμβουλίου στην πρώτη, μετά τη λήψη της απόφασης, τακτική συνεδρίαση.
  3. Στην πρόσκληση σε τηλεδιάσκεψη, καθορίζεται το μέσο με το οποίο αυτή θα πραγματοποιηθεί. Στην περίπτωση της μικρής συνεδρίασης ορίζεται επιπρόσθετα προθεσμία εντός της οποίας ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου θα πρέπει να ενημερωθεί αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίο επιθυμεί κάθε Σύμβουλος να συμμετέχει σε αυτή, με φυσική παρουσία ή με ηλεκτρονικά μέσα.

Άρθρο 8
Περιεχόμενο της ημερήσιας διάταξης

  1. Ο επικεφαλής κάθε δημοτικής παράταξης έχει τη δυνατότητα δύο (2) μέρες πριν από τη δημοσίευση της πρόσκλησης να προτείνει, έως ένα θέμα ο καθένας, στο Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου τη συμπλήρωση της ημερήσιας διάταξης με επείγοντα θέματα. Για την άσκηση του δικαιώματος, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου οφείλει να κοινοποιεί σχέδιο ημερήσιας διάταξης στον επικεφαλής κάθε δημοτικής παράταξης το αργότερο τρεις (3) ημέρες πριν την ανάρτηση της πρόσκλησης στην ιστοσελίδα του Δήμου. Στη συνέχεια ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου μπορεί να ενταχθεί στο επεισόδιο θέμα ή στα επείγοντα θέματα στην ημερήσια διάταξη που θα δημοσιευτεί μαζί με την πρόσκληση στην ιστοσελίδα του Δήμου προς συζήτηση.
  2. Στην περίπτωση σύμπλεξης του Δημοτικού Συμβουλίου με πρωτοβουλία τουλάχιστον ενός τρίτου (1/3) του συνολικού αριθμού των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Πρόεδρος είναι δυνατόν, πέραν αυτών που έχουν ζητηθεί από το ένα τρίτο (1/3) των μελών και τα οποία θα συζητηθεί κατά προτεραιότητα, να προσθέσει στην ημερήσια διάταξη και άλλα θέματα προς συζήτηση.
  3. Θέμα για το οποίο έχει ληφθεί απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο, είτε θετική είτε αρνητική, μπορεί να τεθεί εκ νέου στην ημερήσια διάταξη προς συζήτηση για μια φορά ακόμα από τον Δήμαρχο, τη Δημοτική Επιτροπή ή από το 1/3 τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των μελών του Συμβουλίου. Στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει το αίτημα να συνοδεύεται από νέα στοιχεία που πρέπει να γίνει η νέα συζήτηση του θέματος. Σε αντίθετη περίπτωση, ο Πρόεδρος δεν υποχρεούται να συμπεριλάβει στην ημερήσια διάταξη.
  4. Οι εισηγήσεις επί των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης τακτικής συνεδρίασης, γνωστοποιούνται με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους Δημοτικούς Συμβούλους και τους Προέδρους Δημοτικών Κοινοτήτων έγκαιρα, το αργότερο δύο (2) ημέρες πριν από τη συνεδρίαση.

Άρθρο 9 Απαρτία

  1. Αν μετά από συνεχείς προσκλήσεις το Συμβούλιο δεν έχει απαρτία, συνεδριάζει ύστερα από τρίτη πρόσκληση και λαμβάνει δύο μόνο αποφάσεις για τα θέματα που είχαν γραφεί στην ημερήσια διάταξη της πρώτης πρόσκλησης, εφόσον τα μέλη που είναι παρόντα αποτελούν το τρίτο (1/3) τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των μελών του.
  2. Τα Δημοτικά Συμβούλια εξακολουθούν να λειτουργούν νόμιμα ακόμα και με ελλιπή σύνθεση, η οποία δεν μπορεί να περιλαμβάνει μέλη λιγότερα από όσα χρειάζονται για να έχουν απαρτία, αν Δημοτικοί Σύμβουλοι αποποιούνται την εκλογή τους, παραιτούνται, αποβιώσουν, εκπέσουν, ή τεθούν σε αργία, ή αν οι έδρες μείνουν για οποιονδήποτε άλλο λόγο, μέχρι οι υπάλληλοι έδρες να συμπληρωθούν, κατά περίπτωση, με αναπλήρωση ή με εκλογές, ή με τη λήξη του χρόνου της αργίας.
  3. Αν Δημοτικοί Σύμβουλοι τεθούν σε αργία και ο αριθμός των Δημοτικών Συμβούλων είναι μικρότερος από αυτόν που έχει για την επιτυχία της απαρτίας, ο Δήμαρχος καλεί αναπληρωματικούς Δημοτικούς Συμβούλους της ίδιας εκλογικής περιφέρειας από τον συνδυασμό στους οποίους ανήκουν αυτοί που έχουν τεθεί σε αργία με τη σειρά της εκλογής. τους και για τον μέχρι τη λήξη της αργίας χρόνο. Αν για οποιονδήποτε λόγο αυτοί που κλήθηκαν, αρνήθηκαν ή δεν αποδεχτούν την άσκηση των καθηκόντων, εφαρμόζονται αναλόγως η παρ. 4 του άρθρου 40 του ν. 4804/2021 για όσο διάστημα διαρκεί η αργία.

Άρθρο 10
Λήψη απόφασης

  1. Το Δημοτικό Συμβούλιο λαμβάνει τις αποφάσεις του, είτε θετικές είτε αρνητικές, με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων, αν δεν ορίζεται διαφορετικά με άλλη διάταξη.
  2. Η άρνηση ψήφου όσο και η λευκή ψήφος δεν υπολογίζονται στην καταμέτρηση θετικών και αρνητικών ψήφων. Αν κάποιο μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου αρνηθεί ψήφο ή δώσει λευκή ψήφο, λογίζεται ως παρόν κατά τη συνεδρίαση, μόνο για τον σχηματισμό της.
  3. Όταν, λόγω της σοβαρότητας και της φύσης των θεμάτων, παρατίθεται η συζήτηση, το Δημοτικό Συμβούλιο με την απόφασή του είναι δυνατόν να διακόψει τη συνεδρίαση, προκειμένου αυτή να συνεχίσει την επόμενη ημέρα και την ίδια ώρα για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης για το ποιο Συμβούλιο δεν έλαβε απόφαση. Στην περίπτωση αυτή θεωρείται ότι η συζήτηση των θεμάτων αυτών ξεκίνησε και τελείωσε κατά την τελευταία αυτή συνεδρίαση, αφού πρώτα ο Πρόεδρος ενημερώσει το σώμα για όσα συζητήθηκαν στην προηγούμενη συνεδρίαση.

Άρθρο 11
Λειτουργία Δημοτικού Συμβουλίου

  1. Το Δημοτικό Συμβούλιο συνέρχεται σε δημόσια συνεδρίαση τη συγκεκριμένη ώρα και ημέρα και με τον συγκεκριμένο τρόπο που ορίζεται στην πρόσκληση.
    Πριν την έναρξη της συνεδρίασης, ο Γραμματέας του Δημοτικού Συμβουλίου εγγράφει τους υποψήφιους ομιλητές είτε αυτοί είναι ειδικοί αγοραστές ανά θέμα που ορίζονται από τις παρατάξεις, με σχετική γραπτή δήλωση τους, είτε Δημοτικοί Σύμβουλοι που επιθυμούν να τοποθετηθούν ανά θέμα.
  2. Μετά τις τυχόν ανακοινώσεις, ενημερώσεις ή την ανάγνωση εγγράφων που απευθύνονται στο Δημοτικό Συμβούλιο, τα οποία εκφωνούνται ο Δήμαρχος ή ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κατά μέγιστο χρόνο δύο (2) λεπτά ανά περίπτωση, και πριν ξεκινήσει η συζήτηση των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, το Το Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από πρόταση – εισήγηση του Προέδρου ή του Δημάρχου, αποφασίζει εάν θα συζητήσει το θέμα εκτός της ημερήσιας διάταξης που θα κριθεί ως κατεπείγον. Η πρόταση – εισήγηση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα πέντε (5) λεπτά. Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφαίνεται, χωρίς συ-ζήτηση, για το κατεπείγον ή όχι του θέματος. Ο χρόνος για τη συζήτηση των εκτός ημερήσιας διάταξης θεμάτων δεν μπορεί να ξεπεράσει μία (1) ώρα.
  3. Κατά την έναρξη της συζήτησης επί των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου μπορεί να προτείνει αιτιολογημένα στο Δημοτικό Συμβούλιο τη λήψη σχετικής απόφασης, με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου, προκειμένου να μην συζητηθεί κάποιο θέμα από αυτά που η ημερήσια διάταξη της δημοσιευμένης πρόσκλησης. Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφαίνεται, χωρίς συζήτηση για την πρόταση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου.
  4. Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου δίνει τον λόγο κάθε φορά στον Δήμαρχο ή στον Αντιδήμαρχο που θα εισαγάγει το θέμα, και αυτοί με τη σειρά τους μπορούν να υποδείξουν κάποιον Δημοτικό Σύμβουλο ή υπηρεσιακό παράγοντα που θα αναλύσει, εκ μέρους τους. Στη συνέχεια ο Πρόεδρος δίνει το λόγο, κατά προτεραιότητα, και κατά σειρά εκλογικής δύναμης, στους επικεφαλής των παρατάξεων, τους Δημοτικούς Συμβούλους που είναι εγγεγραμμένοι ειδικοί αγοραστές και στη συνέχεια στους λοιπούς Δημοτικούς Συμβούλους που έχουν εγγραφεί για να τοποθετηθούν ανά θέμα και τους Προέδρους του Συμβουλίου ή Προέδρους Δημοτικής Κοινότητας, όταν συζητούνται θέματα που αφορούν
    αποκλειστικά τη Δημοτική Κοινότητα.
    Τέλος, δίνει το λόγο στους δημοτικούς υπαλλήλους, τους εκπροσώπους φορέων ή ιδιωτών στους οποίους απευθύνει πρόσκληση, προκειμένου να λάβουν το λόγο και να συμβάλουν με τις τοποθετήσεις τους στην καλύτερη διαμόρφωση της απόφασης. Με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με απλή πλειοψηφία των παρόντων μελών του, το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί να επιτρέψει τη λήψη του λόγου και των άλλων εκπροσώπων φορέων ή πολιτών που παρευρίσκονται στη συνεδρίαση, εφόσον το ζητήσουν.
  5. Ο Δήμαρχος, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, οι επικεφαλής των παρατάξεων και οι ειδικοί αγορητές έχουν κατά τη συζήτηση για πέντε (5) λεπτά ομιλίας ανά θέμα. Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, οι Πρόεδροι Συμβουλίων ή οι Πρόεδροι Δημοτικών Κοινοτήτων, όταν καλούνται και συμμετέχουν στη συνεδρίαση για θέματα της Δημοτικής τους Κοινότητας, έχουν μέγιστο χρόνο ομιλίας τρία (3) λεπτά.
    Ο Δήμαρχος, ο Αντιδήμαρχος, οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και οι ειδικοί αγορητές έχουν δικαίωμα σε δευτερολογία τεσσάρων (4) λεπτών, προ κειμένου να δώσουν τις απαραίτητες διευκρινίσεις ή να απαντήσουν σε σχετικές ερωτήσεις που έχουν τεθεί από τα πρόσωπα που προηγουμένως έλαβαν τον λόγο. κατά τη διάρκεια της ομιλίας τους. Σε κάθε περίπτωση, ο Δήμαρχος κατά τη διάρκεια της συζήτησης μπορεί να λαμβάνει τον λόγο κατά προτεραιότητα έναντι σε κάθε άλλον και να εκφράζει τις απόψεις του. Κατά τη δευτερολογία ο Δήμαρχος ομιλεί τελευταίος εφόσον το επιθυμεί. Δικαίωμα δευτερολογίας δύο (2) λεπτών έχουν και οι Πρόεδροι Συμβουλίων ή οι Πρόεδροι Δημοτικών Κοινοτήτων. Οι λοιποί Δημοτικοί Σύμβουλοι δεν έχουν δυνατότητα δευτερολογίας.
    Σε κάθε πρόσωπο που λαμβάνει τον λόγο μετά από πρόσκληση του Προέδρου ή μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δίνεται δικαίωμα ομιλίας δύο (2) λεπτών.
    Η απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας των παρόντων είναι δυνατή, μετά από πρόταση του Προέδρου, η παράταση ή η σύνταξη του ανωτέρω προβλεπόμενου μεγίστου χρόνου ομιλίας.
  6. Ο ομιλητής δεν μπορεί να παρεκκλίνει από το υπό συζήτηση θέμα, διαφορετικά ο Πρόεδρος μπορεί να επανέλθει σε αυτό. Αν δεν συμμορφωθεί, ο Πρόεδρος τον προειδοποιεί ότι θα αφαιρέσει τον λόγο. Αν και μετά τη νέα αυτή επισήμανση ο ομιλητής δεν επανέλθει στο θέμα, ο Πρόεδρος του αφαιρεί το λόγο. Ο Πρόεδρος αφαιρεί τον λόγο και από όποιον μιλά χωρίς να έχει εγγραφεί στον κατάλογο των ομιλητών ή χωρίς τη σχετική άδεια. Στις περιπτώσεις παραβάσεων αυτής της παραγράφου, ο Πρόεδρος δίνει εντολή να μην γίνεται καταχώριση των αντιστοιχιών ομιλιών στα πρακτικά.
  7. Αφού εξαντληθεί ο κατάλογος των ομιλητών, ο Πρόεδρος διατυπώνει την οριστική πρόταση για την ψήφιση του θέματος, όπως διαμορφώθηκε μετά από τις παραπάνω ομιλίες. Εκτός από τις περιπτώσεις που προβλέπονται ρητά στον νόμο, δεν επιτρέπεται η ψήφιση η διατύπωση εναλλακτικών προτάσεων. Ο Γραμματέας καταγράφει την ψήφο των Συμβούλων καθώς και όσους Συμβούλους αποχωρούν από τη συνεδρίαση. Η άρνηση ψήφου όσο και η λευκή ψήφος δεν υπολογίζονται στην καταμέτρηση θετικών και αρνητικών ψήφων. Αν κάποιο μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου αρνηθεί ψήφο ή δώσει λευκή ψήφο, λογίζεται ως παρόν κατά τη συνεδρίαση, μόνο για τον σχηματισμό της.

Άρθρο 12
Ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής

  1. Το Δημοτικό Συμβούλιο συγκαλείται υποχρεωτικά κάθε δύο (2) μήνες σε ειδική συνεδρίαση, κατά την οποία η Δημοτική Αρχή λογοδοτεί για το έργο και τη δράση της, όπως για πράξεις, παραλείψεις, υλικές ενέργειες ή τον προγραμματισμό και την εξέλιξη των δράσεων. Στη συνεδρίαση αυτή, η οποία είναι δημόσια, συζητούνται έως δέκα (10) θέματα, τα οποία τίθενται από τους Δημοτικούς Συμβούλους και επιπλέον δύο (2) θέματα, τα οποία τίθενται από τους Προέδρους Συμβουλίων καθώς και Προέδρους Δημοτικών Κοινοτήτων, και στα οποία απα - ντάει εκπρόσωπος της Δημοτικής Αρχής.
    Θέματα που αφορούν το έργο και τη δράση της Δημοτικής Αρχής και έχουν συζητηθεί, βάσει των τηρούμενων πρακτικών κατά το προηγούμενο δίμηνο, με την ευθύνη του Προέδρου, δεν συζητούνται εκ νέου στην ειδική συνεδρίαση του επόμενου διμήνου, εκτός και εάν έχουν προκύψει νέα δεδομένα που δικαιολογούν την εκ νέου συζήτηση.
    Στην περίπτωση που το Συμβούλιο δεν συγκλήθηκε από τον Πρόεδρο, η ειδική συνεδρίαση μπορεί να πραγματοποιηθεί κατόπιν πρόσκλησης του Δημάρχου, της Δημοτικής Επιτροπής ή του ενός τρίτου (1/3) τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των μελών του.
  2. Παράλειψη της υποχρέωσης του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου να συγκαλέσει το Δημοτικό Συμβούλιο σε ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας εντός διμήνου, για λόγους που δεν άπτονται ανωτέρας βίας, αποτελεί σοβαρή παράβαση καθήκοντος.
  3. Η ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής μπορεί να λάβει χώρα και με τους τρεις τρόπους συνεδρίασης του άρθρου 4 του παρόντος.
  4. Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου εκδίδει πρόσκληση, η οποία δημοσιεύεται αυτόματα στην ιστοσελίδα του Δήμου και κοινοποιείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους Δημοτικούς Συμβούλους, στους Προέδρους Συμβουλίων και στους Προέδρους Δημοτικών Κοινοτήτων, δέκα (10) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη συνεδρίαση. Στην πρόσκληση καθορίζεται η ημερομηνία, ο τρόπος και ο τόπος πραγματοποίησης της ειδικής συνεδρίασης. Επιπλέον, στην πρόσκληση διευκρινίζεται ότι μέχρι την τρίτη ημέρα πριν από την ημέρα διεξαγωγής της ειδικής συνεδρίασης οι Δημοτικοί Σύμβουλοι και οι Πρόεδροι Συμβουλίων, καθώς και οι Πρόεδροι Δημοτικών Κοινοτήτων μπορούν να υποβάλλουν ένα θέμα ο καθένας προς συζήτηση.
  5. Μετά το πέρας της τριήμερης προθεσμίας, κατά την οποία μπορεί να προταθούν θέματα προς συζήτηση, ο Πρόεδρος ενημερώνει τον Δήμαρχο για όλα τα θέματα που έχουν κατατεθεί προς συζήτηση για τη συνεδρίαση. Η Εφόσον δεν έχει κατατεθεί προς συζήτηση εντός της ανωτέρω προθεσμίας, ο Πρόεδρος, σε συνεννόηση με τον Δήμαρχο, ενημερώνει τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και τους Προέδρους Δημοτικής Κοινότητας ότι η ειδική συνεδρίαση δεν θα πραγματοποιηθεί, λόγω έλλειψης θεμάτων.
  6. Κατά την ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας δεν λαμβάνονται αποφάσεις. Για την έναρξη και διεξαγωγή της ειδικής συνεδρίασης δεν χρειάζεται να συντρέχει η απαρτία της παρ. 10 του άρθρου 67 του ν. 3852/2010.
  7. Κατά την έναρξη της συνεδρίασης, στην περίπτωση που υποβλήθηκαν συνολικά πάνω από δέκα (10) θέματα από Δημοτικούς Συμβούλους και πάνω από δύο
    (2) θέματα από Προέδρους Συμβουλίων και Προέδρους Δημοτικών Κοινοτήτων, διενεργείται δημόσια κλήρωση από το Προεδρείο, από την οποία προκύπτουν τα θέματα που θα εγγραφούν τελικά στην ημερήσια διάταξη και θα συζητηθούν. Από τα θέματα της κλήρωσης, μέχρι τρία
    (3) θέματα πρέπει να αποτελούν πρόταση των Δημοτικών Συμβούλων της πλειοψηφίας. Στην περίπτωση που έχουν υποβληθεί συνολικά κάτω από δέκα (10) θέματα από τους Δημοτικούς Συμβούλους, εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη και συζητούνται όλα τα θέματα, ανε- ξαρτήτως εάν έχουν υποβληθεί από τους Συμβούλους της μειοψηφίας ή της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου.
  8. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, η παρουσία του Δημάρχου, του αρμόδιου Αντιδημάρχου, του εντεταλμένου Συμβούλου ή του Προέδρου νομικού προσώπου είναι υποχρεωτική, εφόσον έχει εγγραφεί το θέμα της αρμοδιότητάς τους στην ημερήσια διάταξη. Σε περίπτωση που ο Δήμαρχος κωλύεται, αναπληρώνεται από τον νόμο αναπληρωτή του, ενώ όταν κωλύεται ο Αντιδήμαρχος ή ο εντεταλμένος Σύμβουλος, παρευρίσκεται ο ίδιος ο Δήμαρχος ή άλλος Αντιδήμαρχος ή εντεταλμένος Σύμβουλος που ορίζεται από αυτόν.
  9. Κατά τη συζήτηση επί των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, ο ερωτών Δημοτικός Σύμβουλος διατυπώνει το ερώτημά του εντός πέντε (5) λεπτών και το αρμόδιο όργανο έχει στη διάθεσή του επτά (7) λεπτά, προκειμένου να απαντήσει ολοκληρωμένα. Επιτρέπεται να υπάρ- ξει δευτερολογία στην οποία ο ερωτών έχει στη διάθεσή του δύο (2) λεπτά, προκειμένου να ζητήσει διευκρίνιση ως προς το αρχικό ερώτημα που υπέβαλε, εάν δεν έλα- βε ολοκληρωμένη απάντηση, και το αρμόδιο όργανο έχει στη διάθεσή του πέντε ( 5) λεπτά, προκειμένου να παράσχει τις απαραίτητες διευκρινίσεις. Ο Δήμαρχος έχει στη διάθεσή του επιπλέον τρία (3) λεπτά και στην πρωτολογία και στη δευτερολογία μετά την απάντηση του αρμοδίου οργάνου. Με ανάταση χεριού από την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων είναι δυνατή, μετά από πρόταση του Προέδρου, η παράταση ή η σύνταξη των ανωτέρω προβλεπόμενων μεγίστων χρόνων ομιλίας.
  10. Κατά τη συνεδρίαση αυτή απαγορεύεται η συζήτηση οποιουδήποτε άλλου θέματος, καθώς και οι διαλογικές συζητήσεις. Διακοπή ομιλητή μπορεί να γίνει αν το επιτρέψει ο ίδιος και αν συμφωνεί ο Πρόεδρος. Στην περίπτωση αυτή η διακοπή δεν μπορεί να υπερβεί το ένα (1) λεπτό, χωρίς ισόχρονη παράταση του χρόνου της ομιλίας.
  11. Όταν λόγω της σοβαρότητας και της φύσης των θεμάτων παρατίθεται η συζήτηση, το Δημοτικό Συμβούλιο, με ανάταση χεριού των περισσότερων, είναι δυ- νατόν να διακόψει τη συνεδρίαση, προκειμένου αυτή να συνεχίσει την επόμενη ημέρα και την ίδια ώρα για τα άλλα θέματα της ημερήσιας διάταξης. που δεν συζητήθηκαν. Στην περίπτωση αυτή θεωρείται ότι η συζήτηση των θεμάτων αυτών άρχισε και τελείωσε κατά την τελετή αυτή συνεδρίαση.
  12. Για τη διεξαγωγή της συνεδρίασης τηρούνται πρακτικά, που λαμβάνουν ειδική ταυτοποίηση με την πρόσκληση. Πρακτικά συντάσσονται ακόμη και στην περίπτωση που συγκληθεί ειδική συνεδρίαση, χω-ρίς κανένα θέμα συζήτησης.

Άρθρο 13
Απολογισμός πεπραγμένων της Δημοτικής Αρχής

  1. Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου επιμελείται σε συνεργασία με τον Δήμαρχο και τις αρμοδιότητες για τη σωστή οργάνωση της συνεδρίασης και την εμπεριστατωμένη σύνταξη του απολογισμού των πεπραγμένων της Δημοτικής Αρχής στους τομείς που αφορούν την οικονομική οικονομική, τη διοίκηση του Δήμου και την εφαρμογή του επιχειρησιακού προγράμματος δημοτικής δράσης.
    Με την ευθύνη του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, πέντε (5) μέρες πριν από τη συνεδρίαση, βρίσκονται στη διάθεση των δημοτικών παρατάξεων το κείμενο του απολογισμού πεπραγμένων με όλα τα στοιχεία που συνοδεύουν.
  2. Κατά την ειδική δημόσια συνεδρίαση του Δημοτικού τη συζήτηση διευθύνει ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο Δήμαρχος εκ μέρους του Δημοτικού Συμβουλίου ενημερώνει το ακροατήριο για τα πεπραγμένα της Δημοτικής Αρχής και στη συνέχεια τοποθετούνται όλες οι δημοτικές παρατάξεις, από τους εκπροσώπους τους με τη σειρά της εκλογικής τους δύναμης. Τον λόγο να μην λάβουν τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και τα μέλη των Συμβουλίων των Δημοτικών Κοινοτήτων.
  3. Ακολούθως, κάθε φορέας, δημότης, κάτοικος ή φορολογούμενος από τον δήμο έχει δικαίωμα να διατυπώσει παρατηρήσεις σχετικές με τον απολογισμό στη συνεδρίαση αυτή.
  4. Σε περίπτωση που το χρονικό διάστημα που προβλέπει το παρόν άρθρο παρέλθει, χωρίς να κινηθούν οι διαδικασίες για την πραγματοποίηση της ειδικής δημόσιας συνεδρίασης απολογισμού, μπορούν οι δημοτικές παρατάξεις ή το 1/3 τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των μελών του Συμβουλίου να προκαλέσουν τη συνεδρίαση.

Άρθρο 14
Πρακτικά συνεδρίασης Δημοτικού Συμβουλίου

  1. Στα πρακτικά καταχωρούνται οι συζητήσεις, ψηφοφορίες, αποφάσεις και μειοψηφούσες γνώμες για κάθε θέμα, καθώς και ο αριθμός και η χρονολογία της πρόσκλησης στη συγκεκριμένη συνεδρίαση, ο τόπος, ο τρόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης, καθώς και αν αυτή έγινε δημόσια ή κεκλεισμένων των θυρών. , το όνομα του Δημάρχου κι αν παρίσταται, τα ονόματα και η ιδιότητα των μελών που παρίστανται κατά την έναρξη της συνεδρίασης, τα ονοματεπώνυμα των απόντων. μελών, η προσέλευση ή η αποχώρηση των μελών κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, δημοτικοί υπάλληλοι ή ιδιώτες που έχουν κληθεί και συμμετέχουν στη συνεδρίαση.
  2. Τα πρακτικά καταρτίζονται με τη βοήθεια μαγνητοφωνικής συσκευής ή «βίντεο» ή με κάθε άλλο πρόσφορο ηλεκτρονικό μέσο. Ο εκτελών χρέη πρακτικογράφου δημοτικός υπάλληλος, τηρεί παράλληλα και πρόχειρα συνοπτικά πρακτικά.
  3. Στη διάρκεια της συνεδρίασης, τηρούνται πρακτικά, όπου αναφέρονται η εισαγωγή επί του θέματος, οι απόψεις που έχουν αποσταλεί εγγράφως και οι καταμετρηθείσες ψήφοι.
  4. Τα πρακτικά υπογράφονται από όλα τα μέλη που μετέχουν στη συνεδρίαση. Η άρνηση υπογραφής από Σύμβουλο και η αιτία της αναφέρονται στα πρακτικά. Η μη υπογραφή των πρακτικών δεν επηρεάζει το κύρος της απόφασης.

Άρθρο 15 Ενημέρωση πολιτών

  1. Επί αναφορών, ερωτήσεων και αιτήσεων αρμοδιότητας του Δημοτικού Συμβουλίου, που υποβάλλονται σε αυτό από δημότες και κατοίκους ατομικά ή συλλογικά, απαντά ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου ή ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεσή τους.

Άρθρο 16
Δικαιώματα και Υποχρεώσεις Δημοτικών Συμβούλων

  1. Ο Δημοτικός Σύμβουλος δεν μπορεί να μετέχει στη συζήτηση ενός θέματος ή στη λήψη απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου ή να συμμετάσχει σε γνωμοδοτικά συλλογικά όργανα, τα οποία γνωμοδοτούν για θέμα που θα εισαχθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, εφόσον ο ίδιος, ο/η σύζυγός του ή συγγενής του. έως τον δεύτερο βαθμό εξ αίματος ή εξ αγχιστείας έχει υλικό ή ηθικό συμφέρον. Απόφαση που έχει ληφθεί κατά παράβαση των ανωτέρω είναι άκυρη. Στο μέλος που έλαβε μέρος στη συνεδρίαση, επιβάλλεται η πειθαρχική ποινή της αργίας.
  2. Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι δεν μπορούν να είναι από άλλη αιτία, οφειλέτες του οικείου δήμου, των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου, των κοινοτήτων και της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) αυτού, καθώς, επίσης, και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, στα οποία συμμετέχει ο οικείος Δήμος, εφόσον η συνολική οφειλή υπερβαίνει το ποσό των τριακοσίων (300) ευρώ. Αν Δήμαρχος, Δημοτικός Σύμβουλος, Σύμβουλος ή Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας καταστεί για πρώτη φορά μετά την εκλογή του οφειλέτη του οικείου Δήμου ή των νομικών προσώπων κατά τα ανωτέρω οφείλει να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει την οφειλή του εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών, αφότου η βεβαίωση της οφειλής καταστεί οριστική και λάβει γνώση αυτής ή, αν ασκηθούν ένδικα βοηθήματα, αφότου εκδοθεί τελεσίδικη δικαστική απόφαση. Αν η οφειλή δεν εξοφληθεί ή δεν ρυθμιστεί εντός της προθεσμίας του πρώτου εδαφίου ο Δημοτικός Σύμβουλος εκπίπτει αυτοδικαίως από το αξίωμα.
  3. Κάθε Δημοτικός Σύμβουλος μπορεί να ζητήσει από τον Δήμαρχο, τους Αντιδημάρχους και τις πληροφορίες της Δημοτικής Επιτροπής και συγκεκριμένα στοιχεία, που είναι χρήσιμα για την άσκηση των καθηκόντων του. Ο Δήμαρχος και ο Αντιδήμαρχος οφείλει να παρέχει τις πληροφορίες εγγράφως ή προφορικά εντός μηνός. Τέτοια υποχρέωση δεν υφίσταται στην περίπτωση που οι πληροφορίες ή τα στοιχεία, που έχουν ζητηθεί, έγιναν στο Δημοτικό Σύμβουλο ή στο Πρόεδρο Δημοτικής Κοινότητας ή στο Πρόεδρο Δημοτικής Κοι- νότητας κατά τη συνεδρίαση ειδικής λογοδοσίας.

Άρθρο 17
Δημοτικές παρατάξεις

  1. Ο Δήμαρχος και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου ανήκουν σε δημοτικές παρατάξεις, ανάλογα με τον συνδυασμό με τον οποίο έχουν εκλεγεί.
    Η Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης είναι ο Σύμβουλος που ήταν υποψήφιος Δήμαρχος και, στην περίπτωση θανάτου, παραίτησης, έκπτωσης, παύσης, ανεξαρτησίας, ο Σύμβουλος που εκλέγεται από την πλειοψηφία των Δημοτικών Συμβούλων που ανήκουν στην παράταξη.
  2. Ο Μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου μπορεί με γραπτή δήλωση προς το προεδρείο να ανεξαρτητοποιηθεί από τη δημοτική παράταξη, με την οποία έχει εκλεγεί.
  3. Εάν η δημοτική παράταξη έχει τουλάχιστον τρία (3) μέλη, με απόφαση και με την πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) αυτών, είναι δυνατόν να διαγραφεί ο Σύμβουλος, ο οποίος είναι μέλος της. Δεν είναι δυνατή η διαγραφή του επικεφαλής της παράταξης.
    Η απόφαση διαγραφής συνιστά επαχθή εκτελεστή διοικητική πράξη, η οποία κοινοποιείται υποχρεωτικά στο Πρόεδρο του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς και στο διαγραφόμενο Δημοτικό Σύμπουλο.
  4. Το μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου που ανεξαρτητοποιήθηκε ή διαγράφηκε από την παράταξή του, δεν μπορεί να ενταχθεί σε άλλη παράταξη και δεν μπορεί να εξακολουθήσει να είναι μέλος του Προεδρείου ή άλλων επιτροπών, εφόσον η ιδιότητα αυτή φέρει ως μέλος της παράταξης από την οποία ανεξαρτητοποιήθηκε ή διαγράφηκε. .
    Είναι δυνατή η επανένταξή του στην παράταξη, από την οποία ανεξαρτητοποιήθηκε ή διαγράφηκε, εφόσον γίνει δεκτή από τα δύο τρίτα (2/3) των μελών, προ κειμένου για παρατάξεις που έχουν τουλάχιστον τρία (3) μέλη και από όλα τα μέλη, προκειμένου για παρατάξεις με λιγότερα από τρία (3) μέλη.

Άρθρο 18
Επιτροπές του Δημοτικού Συμβουλίου κατ' άρθρο 70 του ν. 3852/2010

  1. Το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί, κατόπιν εισήγησης του Προέδρου του, να συγκροτήσει μόνιμες ή κατά περίπτωση επιτροπές για την επεξεργασία και την εισήγηση ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου θεμάτων της αρμοδιότητάς του. Στις επιτροπές προεδρεύει Δημοτικός Σύμβουλος που ορίζεται με την απόφαση συγκρότησης. Σε αυτές τις μετοχές Δημοτικοί Σύμβουλοι που προτείνονται από κάθε δημοτική παράταξη του Δημοτικού Συμβουλίου, υπάλληλοι της αρμόδιας διεύθυνσης του Δήμου, καθώς και ιδιώτες εμπειρογνώμονες στα θέματα της επιτροπής και εκπρόσωποι κοινωνικών φορέων της περιοχής.
  2. Τα θέματα που εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη μπορεί, ύστερα από πρόταση του Δημάρχου ή του ενός πέμπτου (1/5) των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, να παραπεμφθούν σε επιτροπή με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία καθορίζεται και προθεσμία για την υποβολή σχετικής μελέτης. ή εισήγησης.
    Ο Πρόεδρος μπορεί να παραπέμπει σε άλλο θέμα και πριν από την εγγραφή του στην ημερήσια διάταξη. Τα θέματα που εισάγει στη συζήτηση η δημοτική επιτροπή, παραπέμπονται σε επιτροπή μόνο αν τη σχετική απόφαση λάβει η απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου.
  3. Οι επιτροπές βρίσκονται σε απαρτία και συνεδριάζουν νόμιμα, όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα πλέον.
  4. Οι επιτροπές που λαμβάνουν από τις υπηρεσίες του Δήμου τα στοιχεία και οι πληροφορίες που ζητούν για τη διευκόλυνση του έργου τους, δια του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, κατόπιν συνεργασίας με το Πρόεδρο της κάθε επιτροπής.
  5. Οι επιτροπές διατυπώνουν την άποψή τους με την έκθεσή τους, στην οποία αναγράφονται και τυχόν διαφορετικές απόψεις που διαμορφώθηκαν σε αυτήν. Η έκθεση υποβάλλεται εντός της τασσόμενης προθεσμίας. Εάν η επιτροπή καθυστερήσει να υποβάλλει τη σχετική έκθεσή του, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου μπορεί να εγγράψει το θέμα στην ημερήσια διάταξη και χωρίς την έκθεση της επιτροπής.
  6. Στις ανωτέρω επιτροπές, εφόσον κριθεί αναγκαίο, μπορεί να οριστεί με απόφαση του Δημάρχου δημοτικού υπαλλήλου για διοικητική υποστήριξη.

Άρθρο 19
Επιτροπές του Δημοτικού Συμβουλίου κατ' άρθρο 30 του ν. 5056/2023

  1. Για την εύρυθμη άσκηση των αρμοδιοτήτων των καταργημένων νομικών προσώπων, το Δημοτικό Συμβούλιο, με την απόφασή του, μπορεί να συστήσει επιτροπές. Στις επιτροπές αυτές, στις οποίες δύναται να συμμετέχουν και μη αιρετά μέλη, ως Πρόεδρος ορίζεται Δημοτικός Σύμβουλος ή πρόσωπο εγνωσμένου κύρου, με συναφή με το αντικείμενο της επιτροπής εμπειρίας.
  2. Για θέματα αρμοδιοτήτων των καταργούμενων Σχολικών Επιτροπών, το Δημοτικό Συμβούλιο συστήνει υποχρεωτικές επιτροπές. Ειδικότερα συστήνονται έως δύο (2) επιτροπές ή μία (1) επιτροπή ανά Δημοτική Κοινότητα, αποκλειστικά στους δήμους με πληθυσμό άνω των εκατό χιλιάδων (100.000) κατοίκων.
    Στις επιτροπές αυτές ως Πρόεδρος ορίζεται Δημοτικός Σύμβουλος ή πρόσωπο εγνωσμένου κύρου, με συναφή με το αντικείμενο της επιτροπής εμπειρίας. Υποχρεωτικά μετέχει ένας διευθυντής σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του οικείου Δήμου ή Δημοτικής Κοινότητας αντίστοιχα, και ένας εκπρόσωπος της αντίστοιχης ένωσης γονέων ή όπου δεν υπάρχει, ένας εκπρόσωπος των υφισταμένων συλλόγων γονέων, κατά προτεραιότητα μεγέθους σε μαθητικό δυναμικό, με τους αναπληρωτές τους.
    Κατά τις συνεδριάσεις της ανωτέρω επιτροπής, όταν συζητούνται θέματα που αφορούν μια συγκεκριμένη σχολική μονάδα, μπορεί να καλείται επιπλέον ο οικείος διευθυντής.
  3. Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι που συμμετέχουν ως μέλη στις επιτροπές μπορούν να προτείνονται από κάθε δημοτική παράταξη του Δημοτικού Συμβουλίου.

Άρθρο 20
Δημοσίευση των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου

  1. Τρεις μέρες μετά τη συνεδρίαση του Δημοτικού, με ευθύνη του αρμόδιου υπαλλήλου σε συνεργασία με τον Πρόεδρο, σε ειδικό πίνακα του δημοτικού καταστήματος, που είναι προορισμένος για αυτόν, τοιχοκολλημένος πίνακας που περιλαμβάνει τα θέματα που συζητήθηκαν, τον αριθμό των αποφάσεων και περίληψη. του περιεχομένου τους. Για την εν λόγω τοιχοκόλληση συντάσσεται αποδεικτικό ενώπιον δύο (2) μαρτύρων. Επιπλέον, όλες οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου δημοσιεύονται άμεσα στην ιστοσελίδα του δήμου, με την ευθύνη του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, σε συνεργασία με την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου.

Άρθρο 21
Γραμματεία – Υπηρεσία Δημοτικού Συμβουλίου

  1. Στον Δήμο και στο πλαίσιο του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, λειτουργεί η Υπηρεσία Δημοτικού Συμβουλίου, με αρμοδιότητες διεκπεραίωσης όλων των θεμάτων, που βρίσκονται στο Δημοτικό Συμβούλιο και το προεδρείο του. Η Υπηρεσία αποτελείται από τον ειδικό γραμματέα του Δημοτικού Συμβουλίου και άλλους υπαλλήλους, σύμφωνα με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας και ανάλογα με τις ανάγκες.
  2. Στις αρμοδιότητες της Υπηρεσίας περιλαμβάνονται η δημοσίευση του αρχείου των εγγράφων και των λοιπών σχετικών εγγράφων, η διεξαγωγή της αλληλογραφίας, η σύνταξη των πρακτικών των συνεδριάσεων, η προ- ώθηση και η δημοσίευση των οδηγιών καθώς και η ανάρτησή τους στην ιστοσελίδα του Δήμου και στον Διαδικτυακό τόπο. Διαύγεια, η ενημέρωση των Δημοτικών Συμβούλων και των Προέδρων Συμβουλίων και Προέδρων Δημοτικών Κοινοτήτων επί θεμάτων που τους αφορούν και γενικά, κάθε σχετική με τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου εργασία.
  3. Η Αρμοδιότητα της Υπηρεσίας αποτελεί και η προώθηση των σχετικών με τη συμμετοχή των πολιτών στις τοπικές υποθέσεις εργασιών, όπως και των εργασιών που περιμένουν στην ενημέρωση τους σε ατομική ή συλλογική βάση, επί των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου που τους ενδιαφέρουν, όταν αυτοί καταθέτουν αναφορές και ερωτήσεις. .

Άρθρο 22
Ισχύς – Εφαρμογή άλλων διατάξεων – Τροποποίηση

  1. Η ισχύς του κανονισμού που λαμβάνεται με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ξεκινά από την ανάρτηση στο διαδικτυακό τόπο «Διαύγεια» και τη δημοσίευσή του σε πλήρες κείμενο, με την τοιχοκόλληση στον ειδικό πίνακα του δημοτικού κατασκευάσματος που προορίζεται για αυτόν τον σκοπό. Η απόφαση του Κανονισμού λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου αποστέλλεται για υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας του άρθρου 225 του ν. 3852/2010.